reklama

Básničôčky IV.

Venované: milujúcim básne, zápasiacim so životom, počúvajúcim kázne, (za plotom). Odpusť motýľom, keď spália si krídla. Odpusť teórii, keď v praxi je iná. Odpusť vtákom, že spievajú. Odpusť ženám, že srdcia nemajú...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Básničôčky IV. Biancca Black
Básničôčky IV. Biancca Black (zdroj: Alena Rachel Jurečková)

Dvojica

Po nás

zemetrasenie alebo búrka,

v úvodzovkách.

Pred nami

láska alebo romantika,

jemná erotika.

V nás

emócie alebo racionálno,

nie je toho málo.

Milenec

Ide od milenky,

tam bol petting.

Pod oknom si spieva

spiacim to neprospieva.

Aj my sme boli mladí,

dospelým teraz to vadí.

O láske

S maniermi dámy,

s iskrivým pohľadom slečny,

s roztomilým úsmevom dievčaťa,

volám Ťa k sebe,

zvádzam Ťa.

S ladnými pohybmi baletky,

so šibalským žmurknutím,

s krátkym krokom,

hľadala som Ťa

a našla som Ťa,

láska.

Či Ty, či ja?

Či sused,

či Škót?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Alebo chlapec

z vedľajšej dediny?

Okúsila som

nehu jeho pier,

dotyk rúk,

zaľúbené pohľady.

Či prechádzka,

či kino?

Alebo muž z mesta?

Spoznala som

jeho humor,

úsmev pod fúzami,

nebeský pohľad.

Či Ty,

či ja?

Či ja,

či Ty?

Spolu sme jeden.

Aký si?

Si ako

najkrajší parfum,

voniaš ako

jarná príroda.

Si ako

šťavnaté ovocie,

chutíš ako

lesná jahoda.

Si ako

zoštíhľujúce zrkadlo,

Si

z topoľa strom.

Voniaš mi,

chutíš mi,

na pohľad

stvorený pre mňa.

Nerozíďme sa

Toľko sklamaní,

toľko plaču.

Vankúš pláva

v slanom morí sĺz.

Rozchod bolí,

rozchodov je

ako vlčieho maku v poli.

Za mladi,

alebo keď k nohám

pribudne tretia.

Za študentských čias,

alebo keď strieborný vánok

SkryťVypnúť reklamu
reklama

pokryje hlavu.

Tú lásku

bez rozchodov,

túži mať,

každý z nás.

Graf lásky

Nakreslené srdce

perom do zošita,

cez hodinu

strojáriny.

V srdci dve veľké písmená,

spojené plusom

ako silnou reťazou.

Do kmeňa vyryté

to isté srdce,

jedna iniciála mena

je nezmenená,

druhá iniciála,

meno nemá.

Graf lásky

mal kolísavú čiaru,

tá našla

rovnosť stálu.

Rande

Zajtra ma čaká

veľký deň.

Celú noc bdiem,

v posteli bez sna.

Čakám na odchod,

hodina stala sa rokmi,

čas plynie nečakane pomaly.

Pobehujem zmätene,

pred zrkadlom

stokrát prezliekam sa.

Konečne sa stretneme

s milým

a hodinová ručička na polnoci,

plná vášne,

hlučne zavzdychá.

Príbeh kresby

Pastelka povedala

SkryťVypnúť reklamu
reklama

papieru:

"si taký biely, čistý,

nevinný,

si opustený a podobáš sa

všetkým nepopísaným papierom,

dovoľ,

pokreslím Ťa."

A papier odpovedal:

ak ma pokreslíš,

budeme naveky spolu."

Od tých čias

pastelka s papierom,

dávajú na seba pozor,

pred dažďom,

aby sa kresba na papieri

nerozmočila,

pred ohňom,

aby mohli ísť

spolu von.

Zima a leto

Studená zima,

silný vietor,

biely sneh.

Zimomriavky po tele,

stuhnuté ruky,

zima aj

na mihalniciach.

Zrazu si sa

na mňa pozrel.

Horúce leto,

more

a piesok,

slnečné lúče,

teplo domova.

Zohrial si ma pohľadom.

Anjel a démon

Dala som si tabletku

od bolesti na samotu.

Doktorka odporučila

injekciu

na zlomeninu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bylinkové čaje

nepomôžu,

potrebujem recept

na anjela,

mužského démona.

Planéta Zem

Nekonečný vesmír,

celý svet,

v meste mrakodrapov,

v oceáne

a pri potoku,

kráčali sme horou

a Ty si sa opýtal:

"Na akej planéte

by si chcela žiť?"

Hlúpo som sa

pozrela na Teba

a zašepkala som:

"Na planéte zvanej,

Tvoje objatie."

Lietajúci koberec

Zelený, lietajúci koberec,

vyletel von oknom.

Videl celú Zem,

ba chcel vidieť viac.

Náhle

spadol

a

zistil neslýchané.

Na lúke plnej tulipánov,

našiel svoj domov.

Ako malá modlivka,

koberec na lúke,

stratil svoje krídelka.

Spojenie

Pozreli sme sa

do zrkadla

dvaja.

Dve postavy.

Odišli sme

a zo zrkadla

vystúpila

jedna duša.

Prekvapenie

Zaskočil ma

konvalinkový pohľad,

úzke pery,

orlí nos.

Zaskočil si ma,

ochranná hruď,

silné ruky,

jasná myseľ.

Každé ráno,

budíme sa spolu.

Zajtra ma

zaskoč znovu.

Ruka v ruke

Ohrozenie číha

na každom chodníku.

Pohľady, úsmevy,

oslovenia.

My držíme sa za ruky,

jedna k druhej

medom je

prilepená.

Smiech

Pod lupou

mravec veľkým je.

Z milého rozhovoru

spojenie na roky vznikne.

V prírode lúka,

kvety,

stromy,

hmyz.

V domove úsmev,

pohľad,

vrúcnosť,

cit.

Na lúke sedíme,

radi sa smejeme.

Odkaz

Kráčala som prírodou,

vila som veniec.

Hodila by som do rieky

fľašu s odkazom.

Ten by našiel môj milý

a prišiel by za mnou.

Kráčala som prírodou,

hodila som

veniec do vody,

našiel si ma

podľa kvetiny.

Ty a ja

Biele pierko

poletovalo vo vzduchu.

Tmavé vlasy

zavadzali do tváre.

Horiacu zápalku,

sfúkol ju dych.

Snehová vločka,

roztopila sa na nose.

Si uplácaný z hliny

a ja stvorená

z Tvojho rebra.

Vlak

Počítala som

vagóny

na nákladnom vlaku.

Ten viezol lásku.

Po koľajniciach

šiel pomaly,

aby si každý

stihol zobrať

koľko sa mu ráči.

Vlak sa túlal svetom

a zavítal aj k nám.

Dar

Diamant z kvapky rosy,

odstrihnúť z dúhy,

fontánu Vianočnej pohody.

Zlatú ružu,

kúsok osobného raja,

to čo nás spája.

Domov

Stál si v kruhu priateľov,

vtipkoval si so mnou.

Pozval si ma na stretnutie,

hneď som mala vnuknutie.

O našich životoch

a okolo o živých plotoch.

Čas

Hľadali sme v novinách,

kde strávime spoločný čas.

Našli sme podnájom,

stal sa našim snom.

Chodili sme po horách,

prekročili sme vlastný prach.

Presťahovali sme sa do svojho,

bytu nášho, môjho, Tvojho.

Hniezdočko lásky máme zariadené,

všade, vždy pekne poriadené.

Návštevám sa u nás páči,

na stole nechýba nadýchaný koláčik.

Každé ráno s úsmevom,

veľmi záleží na ňom.

Šľahačka na palacinke

Ako sme sa spoznávali,

našu lásku zväčšovali.

Čím dlhšie sme spolu,

príťažlivosť magnetického pólu.

Objatie,

bozky,

úsmevy.

Cestou zaviate

mosty,

ja a Ty.

Si tisíckrát lepší

ako palacinka

so šľahačkou.

Skúšobná kabínka

Tak ako na oblečení

je dôležitá

farba,

strih,

materiál,

tak v láske sú dôležité

komunikácia,

kompromis

a tolerancia.

Až v kabínke zistíme,

či oblečenie

na postavu sadlo.

Až spoločným

spolunažívaním

overíme si,

kvalitu cesty.

Bar Šakal

Sedela som v bare,

s mojou kamarátkou

neustále.

Ty si bol stálym hosťom,

opretý o barový pult,

s alkoholom.

Rozhodoval si sa medzi

vodkou a pivom,

či sa Ti zmestí.

Zaostril si pohľad na mňa,

bola som v rozpakoch,

žiarila v nás silná aura.

Taký smutný si bol,

úsmev chcela som Ti dať,

bol si rád, že si ma stretol.

Schôdzka v trojici

Mal si najlepšieho kamaráta,

všade si chodil s ním,

aj to sa ráta.

Nevedela som,

či chodím s ním

a či s Tebou.

Mal si radšej jeho,

alebo mňa,

k obom si sa správal s nehou.

Keď si prišiel k nám,

stál vedľa Teba on,

sama seba nepoznám.

Najlepší kamarát,

je "fasa" vec,

osud Ti to zrátal.

Keď dve ľúbia jedného

Ja som mala chlapca,

Ty si mal svoje dievča,

cítila som sa pod psa.

Najskôr rozišla som sa so svojím,

Tvojej si navrhol rozchod,

moje srdce spojilo sa s Tvojím.

Ublížil si nám obidvom,

raz s ňou, inokedy so mnou,

no vždy s citom.

Bol si medzi mlynskými kolesami,

chceli sme Ťa obidve,

pre Teba sme si trhali vlasy.

Tri cesty sa náhle pretli,

Ty máš ďalšiu,

my dve sme Ťa zamietli.

Spomienky ostali niekde stáť,

že si sa nevedel rozhodnúť,

za to teraz plať.

Čakanie

Takmer každá z nás,

pozná letnú lásku,

tá ostáva v nás.

Aj ja som takú spoznala,

v jedno horúce leto,

zistila som, že inak sa správa.

Tisíce kilometrov nás delili,

ľúbili sme sa,

naše sny sa splnili.

Ako to už v živote býva,

cesty osudu rozišli sa,

realita stala sa sivá.

Čakala som roky,

na naše stretnutie,

iným smerom vybrali sa moje kroky.

Ženská finta

Na rockovom koncerte,

zahľadela som sa na neho,

to mi teda verte.

Stál si na pódiu,

hral si na gitare,

necítil si zimu.

Cítil si páľavu,

z môjho pohľadu,

nemala som lístok za zľavu.

Neuhla som pohľadom,

civela som na Teba,

nenechal si ma ležať skladom.

Také jednoduché bolo zbaliť Ťa,

v tú noc,

nespala som sama.

Mať černocha

V Londýne na diskotéke,

tancoval si so mnou,

čo o tom ešte neviete.

Bol si čiernej pleti,

ulovil si ma

a už som bola v Tvojej sieti.

No mieril si z Londýna

do Ameriky,

nejdem s Tebou, nie som blondína.

Nejdem ani do Afriky,

moja domovina je inde,

mierim do Slovenskej Republiky.

Tu mám svojich najbližších,

mamu, otca, brata,

tí sú na mňa pyšní.

Študentská láska

Do tej istej školy sme chodili,

rovnaké košele sme nosili.

Prvé skúsenosti s vášňou,

láska stala sa našou známou.

Chcela som Ťa opustiť,

svoj život premeniť.

Písal si mojej mamine listy,

že sa vrátim, bol si istý.

Vystrájal si pre našu lásku,

nasadila som si masku.

Inému som bozky rozdávala,

moja krutosť s Tebou zamávala.

Prepáč mi, bola som mladá,

nerozmýšľala som a bola som hlúpa.

Ľahostajnosť

Ľúbila som Ťa z duše,

Ty si tomu neveril,

len si to zneužil.

Neveril si,

že niekto Ťa môže mať rád,

na svete je iných právd.

Pravda bola taká,

túžila som po Tebe,

ako dieťa po mede.

Neviedli sme žiadne dialógy,

Ty si ľahostajne

povedal: "Tak sa maj."

Starkej

Chodili sme do záhrady,

na čerešne a jahody.

Každé leto

jedli sme ich smelo.

Makové lokše,

dali sme si zavše.

Starká bola úžasná,

ako hviezda jasná.

Rodičom

Stáli ste pri mne vždy

a budete naveky.

Viem to, čo iní nevedia,

že deti poslušne nesedia.

Ja som tiež neposlúchala,

aj tak ma nevybila mama.

Vždy som si robila čo chcem,

túto polievku nezjem.

Aj oco trpezlivý,

veď je taký clivý.

Máme sa od rodičov čo učiť,

a nie ich každý deň mučiť.

Bráchovi

Si o rok starší,

nikto Ťa nevystraší.

Bojuješ ako vo vojne,

máme sa radi svorne.

Vždy pri mne stoj,

si jediný brat môj.

Vyhni sa nesvárom,

neskrývaj sa za krom.

Brat a mladšia sestra,

to je správna cesta.

Majme sa preto radi,

nech jeden druhého nezradí.

Bodke

Hodiny sme sa rozprávali,

na iné čas sme nemali.

Sedeli sme v jednej lavici,

červeň sme mali na líci.

Zorganizovali sme školský večierok,

rýchlo ubehol celý rok.

My sme sa schádzali

a rozchádzali.

Naše cesty sa opäť stretli,

zostaňme v mieri.

Verím v ružovú budúcnosť,

prosím ja, aj Ty pros.

Pána Boha, nech mi odpustí,

moje srdce sa do Tvojho zmestí.

Superžena

Všetkých spolužiakov premohla si,

na lavici v pretláčaní.

Čakávala si, kým vystúpim z vlaku,

po mojom karate - tréningu.

Za cukrárku si sa vyučila,

si v Rakúsku, to je sila.

Spoznala si lásku svojho života,

z neba teraz hladká Ťa.

Tvoja nekonečná sila bojovať,

od školských čias, všetko prekonať.

Vaše deti sú ako slniečka,

daj pozor, aby im nezhasla sviečka.

Kájinke

Ukázala si mi iný svet,

ľutujem, že Ťa už niet.

Od puberty sme sa kamarátili,

jedli, fajčili aj pili.

Písali sme si dlhé listy,

ja Tebe, mne Ty.

Keď sme sa na pár dní stretli,

naše osudy sa pretli.

Zákerná choroba zobrala Ti život,

ostalo mi za Tebou clivo.

Dávaj na mňa zhora pozor,

nech už na ruke nemám mozoľ.

Juditke

Rovnakého speváka sme počúvali,

radi sme na koncertoch tancovali.

Stretli sme sa v hotely,

ešte sme o sebe nevedeli.

Telefonovala si mi často,

naše priateľstvo rástlo.

Vysnívala som Ti Modré z neba,

dala si mi kúsok seba.

Si perfektná kamarátka,

mama, dcéra, manželka, dobrá žena skrátka.

Stretnem Ťa vždy rada,

vyzeráš ako krásna záhrada.

Usmievavá, plná pochopenia,

ako zo sna, celá zasnená.

Zazzy

Poznali sme sa virtuálne,

neboli sme ani jedna na dne.

Avšak písaním si e-mailov,

písali sme si čoraz viacej slov.

Chcela som Ťa spoznať lepšie,

tak sme vycestovali a boli Ti bližšie.

Tvoje rady, nápady a skúsenosti,

priniesli mi veľa radosti.

Škoda, že sme od seba kilometre vzdialené,

aspoň, že nie sme nemé.

Vždy si máme čo povedať, napísať,

jedna druhú budeme vždy mať.

Monike

Spolu sme po baroch behali,

alkohol do seba liali.

Boli sme v období nezmyselnosti,

z ničoho sme nemali radosti.

Nič nás nebavilo,

iba víno a pivo.

Ocitli sme sa na prahu dospievania,

svojho chcenia zapierania.

Vystrájali sme v Bratislave,

smejeme sa tomu stále.

Čo my sme si zažili spolu,

nemali sme nikdy smolu.

Bolo super po podnikoch,

víno schované v kríkoch.

Brigáda

Na brigáde v Ledniciach,

neboli sme na žiadnych hrách.

Makali sme šialene,

veď pracovať nechceme.

Študent v dospelej koži,

len si prácu uži.

Chceli sme sa zabávať

a v peňaženke niečo mať.

Vlastné, zarobené peniaze,

ruky bolia od práce.

Toto som nechcela,

robiť ako osol za kúsok sena.

Ak práca je koníčkom,

to je každého sníčkom.

Nechcená dospelosť

V práci za počítačom sedieť,

o slobode nič nevedieť.

Papiere prehadzovať,

do pc nahadzovať.

Nie, toto my mladí nechceme,

slobodný život vedieme.

Škola, zábava a vždy bez peňazí,

žiadna banka nám účet nezamrazí.

Zodpovednosť nám nič nehovorí,

predtým sme boli takí smelí.

Vždy sme sa stretli v realite,

povedali si: "na zdravie a pite."

Túlenie

Žalúzia biela, sivá,

kto za oknom býva?

V izbe sa túlia k sebe,

maslo natreté na chlebe.

Čínske paličky

Veľký stôl a okolo štyri stoličky,

na stole čínske paličky.

Paličky sú dve do ruky,

jedna bez druhej by zažila muky.

Cesta autobusom

Sedela som v autobuse,

von oknom som hľadela vkuse.

Ľudia, chodníky, domy,

mihali sa za oknom stromy.

Minulosť verzus budúcnosť

Bol to

významný človek,

stal sa z neho

bláznivý bezdomovec.

Prechádzka

Prechádzali sme sa

na lúke,

spoločne, ruka v ruke.

Išli sme len tak

bosí po tráve,

pozdravili sme sa priviazanej krave.

Lienka priletela,

sadla si na ukazovák,

pohovela, odletela len - tak.

Poďme domov,

za chvíľu bude tmavá noc,

tá má čarovnú moc.

Rydlo lásky

Na tom vidno

ten oheň,

tú vášeň,

sadnem si na peň,

uchopím rydlo

a do kôry vyryjem

srdco.

Odpusť

Odpusť motýľom, keď spália si krídla.

Odpusť teórii, keď v praxi je iná.

Odpusť vtákom, že spievajú.

Odpusť ženám, že srdcia nemajú.

Odpusť kvetu, keď zakvitá.

Odpusť láske, keď uvädá.

Odpusť zime bez snehu.

Odpusť, keď nevrátila Ti nehu.

Odpusť slepcovi, že Ťa nezbadal.

Odpusť mi, keď si na dno padal.

Alena Rachel Jurečková

Alena Rachel Jurečková

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ahoj! Rada Ťa vtiahnem do môjho sveta poézie. Volám sa Alena Rachel Jurečková. A Ty? Ak máš záujem niečo mi napísať, kontaktuj ma, budem rada. Píšem pod pseudonymom Biancca Black a vydala som Básničôčky I., venované môjmu priateľovi Knutovi, ktoré sú nepredajné. Pozývam Ťa na jazdu plnú príbehov, emócií a naplnených želaní a prianí. Vkroč.PS: Na blogu nájdeš, okrem iného, úryvky z kníh a stručný obsah diela, o osobnostiach, Básničôčky "na pokračovanie". Vitaj! Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu