reklama

Básničôčky

Venované priateľovi Knutovi. Ďakujem Ti, že mi pomáhaš bojovať s mojou závažnou chorobou, schizofréniou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Básničôčky.
Básničôčky. (zdroj: Pavol Knut Navrátil)

Ovládanie

Diaľkové,

ďalšia čierna vec

na našom stole,

päťdesiat tlačidiel ich je,

na čo slúžia,

nevieme.

Ty by si aj možno,

ja len päť,

vráť sa mi späť.

A povedz mi,

na čo sú tie

ostatné.

Vreckovka

Nie pre slzy,

ani chrípku nemám,

pokrčená,

položená,

odpočíva.

Papierová,

aspoň nie je

čierna.

Ani vyšívaná,

ani s iniciálkami,

taká nemá,

ticho mlčí,

nič nevraví.

Ja ich tu mám

stopäťdesiat,

Tebe na jednej záleží,

nemám Ti ju ako

poslať.

Sviece

Zažala som dve,

stoja pri sebe

v červených čajových svietnikoch,

tíško hrejú,

v nociach,

v dňoch.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď si odchádzal,

povedal si:

"Daj pozor na sviečky."

"Nebudem pri nich spať."

Pomyslela som si,

nemusíš sa báť.

Či stihnú dohorieť,

či budú svietiť

a sa smiať,

to neviem dopredu

posúdiť.

Diár

Veľký, modrý,

s bielym nápisom

konkrétneho roku,

ostal nepopísaný,

žiadne plány,

žiadne slovo

v ňom.

Tenké riadky,

už prešiel ďalší rok,

na čo ho využijem?

Čo popíšem doň?

Vypísané písmo,

písala som do novín

články,

neprečítam po sebe,

plním jeho hárky.

Je to denník dvoch ľudí,

za jeho obsah,

nech nás nikto nesúdi.

Deka

Celá natešená,

prišla som s ňou,

modrá

so žltým mesiacom,

so žltými hviezdami,

nepáčila sa Ti,

"takú majú Cigáni."

Natešenie upadlo,

SkryťVypnúť reklamu
reklama

veď je krásna,

mäkká

a ako hreje,

"prečo sa Ti nepáči?"

Vždy som takú chcela.

Večer pozriem na gauč,

na ňom ležíš Ty,

dekou si prikrytý.

Ventilátor

Také teplo bolo,

pôjdem do mesta

pohľadať ventilátor.

"Stačí malý, stolný,"

ale taký nemali.

Predavač povedal,

"ten je nevýkonný."

Pol piatej na hodinách,

bežím do pivnice,

po schodoch vynesiem

bicykel

a letím pred záverečnou

kúpiť Ti ten ventilátor.

"Veľký je drahý,"

namietal si,

posledné peniaze sme zaň dali.

Teraz už také teplo nie je,

vzduch nehreje.

Stolička

Kancelárska a opäť čierna,

látková,

bála som sa,

"ak sa opriem,

padnem."

Vyhotovil si na ňu

patent,

nehybná opierka,

už môžem

SkryťVypnúť reklamu
reklama

na nej sedieť.

Hnevala som sa,

"prečo si mi nekúpil

takú istú

ako som mala?"

Teraz som rada.

Naučila som sa kolísať,

je to báječné,

hojdať sa.

Klávesnica

Bola hlučná,

veľa som na nej

písala,

mala display s kalkulačkou,

preto som inú nechcela.

Kúpil si mi presne takú istú,

už Ťa ráno nebudí,

pri čistení som ju poliala.

Čo ja teraz budem robiť?

Opäť Ťa ťukaním budem budiť.

Neosprchujem ju,

neverím,

že je vodotesná,

pokúsil si ju vysušiť.

Po dlhom čakaní,

viem,

boli sme mladí,

učíme sa spolu žiť.

Stojan

Maliarsky,

keď som ho nemala,

na stole som maľovala.

Tak ma bolela

chrbtica

každý večer,

po maľovaní,

ležala som

na čínskych ihličkách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Potrebuješ stojan."

Hneď si mi kúpil dva,

aj keď štyri ruky

nemám,

potešila som sa.

Trpezlivo čakám na Tvoje

vyjadrenie,

obraz sa vydaril,

"áno či nie?"

Postele

Nemáme jednu

manželskú posteľ,

kúpili sme dve,

pre úložný priestor,

má to svoju výhodu.

Aj paplóny máme

dva,

nezakryjem sa celým,

nie je Ti zima.

Ako zistili,

že máš alergiu na kadečo,

aj na perie,

do vankúšovej obliečky

vložila som

spomienky.

Nech Ťa už neštípu oči.

Váha

Digitálna,

biela ako

papierová vreckovka,

podaroval nám

ju brat

a jeho manželka.

Aj keď už nie sú

spolu,

majú syna,

teraz váži

ako každý puberťák,

rozvod,

obidvoch vina.

"Keď som bol štíhly,

nič ma nebolelo,

musím schudnúť,"

darí sa Ti to.

Kalendár

Stolný,

na komode položený,

každým rokom

nový.

Čuduješ sa,

prečo je taký popísaný?

Modrým perom

narodeniny,

aj úmrtia,

tých je zatiaľ málo,

keby nepribúdalo.

Ružovým zvýrazňovačom

zas meniny,

rodiny,

susedov,

spolužiakov a spolužiačok,

ktoré medzičasom priezviská

zmenili.

Okuliare

Slnečné pre nás obidvoch,

dioptrické na čítanie

pre Teba,

na diaľku moje nenosím,

ako som Ti povedala,

"keď tam prídem,

tak to uvidím."

Smial si sa z toho výroku,

za tie roky,

máme peknú zbierku.

V drevenej škatuli odpočívajú,

na svoju príležitosť čakajú.

Obliečky

Flanelové,

mali sme bavlnené,

pod nimi sa Ti nedobre spalo.

Potom,

jedni príjemné,

povedal si,

"pod nimi sa

dobre spí."

Obidvaja sme nastúpili

do autobusu,

našli sme predajňu,

vybrali sme oranžové.

Druhú sadu,

som doniesla v ruksaku,

predajňu zatvorili.

Strúhadlo

Na ceruzky,

pastelky,

bolo tupé.

Lepšie sa kreslí,

keď je hrot

ostrí.

"Ja Ti ho nabrúsim."

A už kresby

kreslím,

chcem,

nemusím.

Cigáršpic

"Fajčím tabak,

nerada šúľam,

neviem variť."

"Lacnejší je

ako cigarety,

ja viem šúľať,

viem aj variť."

Bez filtra, cigáršpic,

vystrúhal si

z drievka.

Spolu sme boli

pre konáre,

vysušené

ako dámy

vo filme,

fajčíme.

Plyn

Do zapaľovača,

netreba stále nový,

naplníš ho

a je funkčný, plný.

Raz mi ocino

doniesol kovový,

naplnila som ho,

bol benzínový.

Biele zapaľovače

ako papierová vreckovka,

vďaka Admiralu

oheň,

horí

sviečka.

Svetlo pre tých,

ktorí nie sú.

Tanec

Vo dvojici,

po prvýkrát

na koncerte

a ten druhý

v Admirali,

dva razy sme spolu tancovali.

Tieto Vianoce

oslávime spoločné chvíle,

trinásť rokov,

len dva tance,

nesťažujem sa,

nezabudnem na ne.

Príchod

Zvuk odomykania kľúčikom,

hlboký nádych

vzápätí vzdych

"Ahojkaj",

už je dobre,

už si doma,

už nie som sama.

Alena Rachel Jurečková

Alena Rachel Jurečková

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ahoj! Rada Ťa vtiahnem do môjho sveta poézie. Volám sa Alena Rachel Jurečková. A Ty? Ak máš záujem niečo mi napísať, kontaktuj ma, budem rada. Píšem pod pseudonymom Biancca Black a vydala som Básničôčky I., venované môjmu priateľovi Knutovi, ktoré sú nepredajné. Pozývam Ťa na jazdu plnú príbehov, emócií a naplnených želaní a prianí. Vkroč.PS: Na blogu nájdeš, okrem iného, úryvky z kníh a stručný obsah diela, o osobnostiach, Básničôčky "na pokračovanie". Vitaj! Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu